torstai 8. marraskuuta 2012

Oletko sinä keittiöihminen?

Minä en tiedä, olenko.

Minä olen muki-ihminen, kortti-ihminen, kissaihminen, syysihminen ja ihoihminen. Mutta minua tuskin kukaan kuvailisi ensimmäiseksi keittiöihmiseksi. Ehkä parvekeihminen? Ainakin asuntokaupoissa parveke oli kova kysymys.

Nyt minulla on paljon velkaa. Ja 77,5 neliötä, joita maksan neliösentti neliösentiltä omakseni. Minulla on sauna. (En todellakaan tarvitse.) Minulla on valtava lasitettu parveke (todellakin tarvitsen). Minulla on kolme huonetta ja keittiö.

Keittiö siis näyttää tältä:


Koneet ovat uusia, mutta kaapit suoraan vuodelta 1981. Sininen tuntuu vainoavan minua... Kuvasta rajautuu pois pystykaappi, jonka vieressä on jääkaappi ja tila toiselle kaapille. Tuo keittiö sai minut lähes itkemään. Asunto oli hyvässä kunnossa ja kiva, mutta tämä rumilus sai todella miettimään kodin arvoa. Remonttisetä lupasi minulle kohtuulliseen hintaan ratkaisun ja lopulta huomasin ostaneeni asunnon. (Kunhan vielä saan luvan remontin tekemiseen - hirveä paperisota tässä kaikessa on!)

Mutta oletko sinä keittiöihminen? Sisustajaihminenkin käy. Mitä sinä tekisit tälle keittiölle? :)


Sisääntulokuva. Keittiössä maailman rakkain äiti.

2 kommenttia:

  1. Hei! Onnea uuteen kotiin! Oli kiva päästä kurkkimaan. Hyvä tuosta tulee! Eikä nyt välttämättä niin suuria tarvi tehdä. Raikastuis jo paljon jos kaakelit olis valkoset. Jos mahd. helpolla haluaa päästä niin ne vois vaikka maalata kaakelimaalilla ja jos vaihtais vetimet. Kuvista ei oikein näe, että millaista materiaalia kaapin ovet ovat. Mutta en välttämättä lähtis niitä vaihtamaan, vaan jättäisin noin. Yksi vaihtoehto on myös kaappien kontaktimuovittaminen, jos pinta on tasainen. Se on edukasta. Riippuu nyt miten laajaan hommaan haluat pääsi laittaa. Mutta hyvältä vaikuttaa! Ja parveke ja sauna ennenkaikkea. :)
    T. Annika

    VastaaPoista
  2. Annikan ehdotus on oikea tuunaajan unelma. :) Harmi vain, että nuo ovet ja kaappien rungot ovat kyllä jo tiensä päässä. Lastulevyä tammiviilulla. Olen täällä viikonlopun selannut materiaalivaihtoehtoja ja kuoseja ja kaikkea ja päätynyt tilaamaan ihan ammattimiehen keittiööni. Nyt hän ei tietenkään vastaa puhelimeen, jotta asia etenisi :D
    Samaan konkurssiin teen mielelläni kerralla hyvän kuin vain paikkailen vähän joka vuosi.

    Vaikka työkaverini ehdotus kissakorteista, vaahteranlehdistä ja kattoon ripustetuista mukeista oli myös hyvin innostava. :D

    VastaaPoista