maanantai 29. lokakuuta 2012

Ylermi Kiimasjärvi.

Sain Lauralta blogihaasteen.

Idea oli kertoa 11 asiaa itsestä, vastata kysymyksiin ja sitten haastaa mukaan lisää tyyppejä, joita varten keksii uudet 11 kysymystä. Moi vaan. Mulla on 12 seuraajaa ja ne bloggaajat, joita seuraan, ovat jo haasteisiin vastailleet.... Mutta hiljaiseloani paikatakseni tässä vastaus haasteeseen omalta osaltani:

11 minua

1. Olen ainoa lapsi. Toisinaan kaipaan sisarusta, joka olisi kasvanut samassa perheessä ja ehkä kokisi jotenkin samoin kuin minä. Toisaalta on kiva, että äiti on kokonaan minun. :)
2. En pidä lapsista. En ole äitityyppiä ja vaivaudun helposti lasten seurassa. Tämä ominaisuus (asennevamma tai mikä lie) on vähän haitaksi tässä työssä. Alakoulun aamunavauksia, perhekerhoja ja kasteperheitä riittää.
3. En ole allerginen millekään. Ilmoitan itseni kuitenkin usein kalattomaksi, koska kalan syöminen on minulle niin vastenmielistä.
4. Olen toivottoman aamu-uninen ja tehokkaimmillani ehkä vasta illalla.
5. Perjantaina ammuin elämäni ensimmäisen kerran jousipyssyllä - se oli kivaa! Jousipyssy on ehkä ainoa ase, johon voisin kuvitella tarttuvani.
6.  Olen kärsimätön ja kimpaannun helposti. Paha tuuleni yleensä myös lauhtuu nopeasti.
7. Inhoan uusien asioiden opettelua. Haluaisin osata jo ihan kaiken, kaikesta.
8. Pidän sanoista, sanoituksista, kirjoista ja lukemisesta. Olen kuitenkin jonkun aikaa kärsinyt lukuhaluttomuudesta.
9. Lähtökohtaisesti pidän ihmisistä ja olen sosiaalinen. Tarvitsen vastapainoksi paljon omaa aikaa tai muutun ihmishirviöksi, joka ei pidä kenestäkään. Omien ihmisten suhteen olen hyvinkin valikoiva.
10. Haluaisin osata soittaa jotain soitinta.
11. Ajattelen olevani kutsumusammatissani.

Lauran 11 kysymystä

1. Mikä on lempivuodenaikasi? Miksi?
Syksy. Olen syntynyt syksyllä, joten ehkä se on verissä. :) Pidän sen väreistä, pimenevästä illasta ja viileydestä. Syksyssä on jotain rauhoittavaa, se sulkee syliin eikä aurinko enää paljasta kaikkea.

2. Harrastus, jota et koskaan voisi kuvitella harrastavasi. Miksi?
Mikä tahansa Japanista tuotu taistelulaji tai jooga. Mikään, mikä vaatii keskittymistä ja mielen tyhjentämistä tai vääntymistä luonnottomaan asentoon, jossa pitää hengittää tietyllä tavalla ja kokea valaistuminen. Sellainen vituttaa ottaa hermoon.

3. Ärsyttävin luonteenpiirteesi?
Lyhyt pinna. Saamattomuus, en koskaan jaksaisi aloittaa mitään.

4. Ihaninta ulkonäössäsi?
Vastaan tylsästi silmät. Niistä minulla ei ole ollut kriisiä koskaan. Kaunis väri, hyvä muoto ja symmetria. :D Tykkään myös hiuksistani.

5. Mistä design-esineestä haaveilet?
Mun design-tuntemus on todella heikkoa... en osaa sanoa mitään.

6. Missä tilanteessa sinulla oli viimeksi todella hyvä ja onnellinen olo?
Kaksi erilaista kokemusta:
Yhden työpäivän loppupuolella työhuoneeni ovella seisoi akkalauma ja selitti valtavalla innolla. Siinä työkavereiden keskellä tuli sellainen kuuluvuuden tunne.
Kalamies kysyi yksi ilta, haluanko kainaloon. Nukahdimme sylikkäin, kuin toisiinsa sopivat palapelin palaset.

7. Näetkö paljon unia? Millainen on unimaailmasi?
Kerran kuussa minulla on vilkas unielämä. Unet ovat hyvin realistisia, arkisia. Toisinaan minun on vaikea erottaa onko jokin muisto tai kuultu asia totta vai unta.

8. Jos sinun pitäisi kuvata luonnettasi yhdellä sanalla, minkä sanan valitsisit?
Pirskahteleva

9. Mitä kivaa tapahtumaa odotat?
Kalamiehen saapumista kaupunkiin.

10. Minne kaupunkiin matkustaisit jos joku kustantaisi? Miksi?
Lontoo tai New York. Pitäähän sitä kerran elämässä käydä jossain isossa paikassa. :D

11. Miten aiot viettää joulua?
Töissä. Koko seurakunta saa jännittää herääkö pappi jouluaamun messuun klo 7. Käyn luultavimmin myös porukoilla jouluruokailemassa aattona. Haudoille viedään kynttilät. 


ps. Laura vastasi omassa haasteessaan kysymykseen mikä on salanimesi (lemmikin nimi + lapsuuskadun nimi) En voinut vastustaa kiusausta otsikoidan tämä teksti oman salanimeni mukaan... Ylermi Kiimasjärvi - tanssilavojen kruunaamaton kuningatar. 
(Ylermi on miehen nimi, mutta minusta siinä on sellainen feminiininen vivahde. Minusta se on myös vähän rassukka nimi, mutta talousjohtajamme juuri ihasteli Ylermin ylvästä nimeä. Että tiedä sitä sitten.)

2 kommenttia:

  1. Nyt on joogaajan ihan pakko pistää väliin, että joogatessa ei saa missään nimessä vääntäytyä luonnottomiin asentoihin, ja että mielen tyhjentymistä tai "valaistumista" ei voi pakottaa (jos sitä yrittää tulee ihan varmasti hulluksi). Se vain tapahtuu itsestään, sitten kun aika on kypsä. Mutta ällös pelkää Ylermi, en aio silti raahata sinua joogasalille ;)
    -Sanna-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ennakkoluulojeni oikaisusta :)
      Ja kiitos, kun et minua joogaan (tai pilatekseen) raahaa mukana. Ei vaan tällä kerbiilin keskittymiskyvyllä ja hylkeen notkeudella.
      Kiva, että sinä olet löytänyt siitä hyvän harrastuksen. :)

      Poista